Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over de kaartverkoop? Of wil je je aanmelden als vrijwilliger en heb je daar een vraag over? Bekijk dan eerst de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen of wil je iets anders weten? Stuur je vraag dan naar ons toe via onderstaand formulier.

Algemeen

Wat is de FIH Pro League?

De FIH Pro League is een jaarlijkse competitie tussen de beste nationale hockeyteams van de wereld. Aan de competitie doen 9 damesteams en 9 herenteam mee. Het team dat aan het einde van het seizoen de meeste punten heeft verzameld, is kampioen en ontvangt de FIH Pro League Trofee. Het team dat als laatste eindigt, degradeert en wordt vervangen door de winnaar van de FIH Hockey Nations Cup.

Sinds het seizoen 2022-2023 worden de wedstrijden gespeeld in minitoernooien, waarbij verschillende teams op één locatie samenkomen om twee wedstrijden tegen elkaar te spelen.

Eerdere winnaars van de FIH Pro League zijn:
- 2019: Nederland (Dames) en Australië (Heren)
- 2020-2021: Nederland (Dames) en België (Heren)
- 2021-2022: Argentinië (Dames) en Nederland (Heren)
- 2022-2023: Nederland (Dames en Heren)
- 2023-2024: Nederland (Dames) en Australië (Heren)

Mag ik mijn hockeystick meenemen?

Ja, dat is toegestaan.

Is er verkoop van eten en drinken?

Ja, je hebt de mogelijkheid om iets te eten en drinken bij het stadion te kopen.

Mag ik eten en drinken meenemen naar de wedstrijd?

Het is toegestaan om eten en drinken voor eigen gebruik mee te nemen, met uitzondering van alcoholische drank.

Hoe kan ik betalen?

Alle evenementen zijn volledig cashless. Consumpties kunnen afgerekend worden met een pinpas of creditcard.

Kan ik tijdens het toernooi het terrein verlaten en later op de dag terugkomen?

Ja, bij het verlaten van het terrein word je uitgescand. Bij binnenkomst moet je je ticket opnieuw laten scannen.

Hoe laat gaat het terrein open?

Het terrein is 2 uur voor aanvang van de wedstrijd open.

Kan ik meelopen in de line-up?

De win-actie voor de FIH Pro League in november en december 2024 is gesloten. In maart/april 2025 vindt er een nieuwe win-actie plaats. Houd hiervoor de socials van de KNHB in de gaten.

Ticketverkoop

Hoe krijg ik mijn tickets?

Losse kaarten kun je als e-ticket, fanticket of PASS ticket boeken via de website. Op de website van Eventim vind je alle informatie over de tickets.

Hoe kan ik voor tickets betalen?

Via Eventim kun je losse kaarten betalen met iDeal en creditcard.

Vanaf welke leeftijd moet ik een jeugdkaart kopen?

Kinderen tot en met 2 jaar mogen gratis naar binnen. Voor kinderen van 3 t/m 14 jaar jaar is het verplicht om een jeugdkaart te kopen. Vanaf 15 jaar geldt een volwassenen kaart.

Voor de hoofdtribune gelden geen jeugdprijzen. Je kunt voor kinderen een volwassenen kaart kopen. 

Is het ticket geldig voor alle wedstrijden die op die dag gespeeld worden?

Ja, het is een dagticket. Je kunt dus allle wedstrijden zien die op die dag gespeeld worden.

Hoe kom ik de vereniging binnen?

Bij de ingang wordt je ticket gescand, daarna kun je het terrein op. Houd er wel rekening mee dat er een tassencontrole plaatsvindt na het controleren van je ticket. Dit alles in het kader van de veiligheid van de bezoekers.

Ik heb tickets gekocht maar kan toch niet komen. Kan ik ze teruggeven?

Eenmaal gekochte kaarten kunnen niet worden teruggenomen door de KNHB of Eventim. Ze kunnen alleen worden doorverkocht via fanSALE. Dit is het eigen doorverkoopplatform van Eventim. Het platform biedt je een betrouwbare plek voor de geverifieerde doorverkoop en aankoop van eerder aangeschafte tickets voor evenementen.

Er ging iets mis met de bestelling of de betaling via Eventim. Wat nu?

Neem contact op met het Customer Contact Center van Eventim via 0900-5001353 (ma t/m vrij 10:00-17:00 uur) lokaal tarief. Het is ook mogelijk om een contactformulier in te vullen en/of een vraag te stellen via de chat.

Kan ik mijn kaartjes ook ergens anders kopen?

Eventim is het enige officiële verkooppunt. Elders kunnen tickets aangeboden worden tegen onevenredig hoge prijzen. De KNHB kan hiervoor geen verantwoording nemen. Wel is het mogelijk om tickets te kopen via fanSALE.

Kan ik ook voor een groep bestellen?

Wil je met een groep van meer dan 20 personen komen, dan kun je contact opnemen met de Customer Care afdeling van Eventim via 088-0112626 (lokaal tarief) of via klantenservice@eventim.nl.

Ik wil met mijn collega's en/of zakelijke relaties naar de FIH Pro League, kan dat?

Het is op dit moment nog niet duidelijk of er een Hospitality-ontvangst is en hoe de Hospitality-ontvangst er uit gaat zien voor zakelijke relaties. Voor meer informatie kun je een e-mail sturen naar evenementen@knhb.nl.

Hoe bestel ik rolstoelkaarten?

Rolstoelplaatsen kunnen alleen telefonisch geboekt worden via 0900-1353 (€0,60 p/m).

Parkeren

Wagener Stadion

Voor deze wedstrijden zijn er geen parkeerkaarten te koop. Bezoekers kunnen de auto parkeren in het Amsterdamse Bos. Parkeren kan op de parkeerplaats Hoofdentree (op de hoek Amstelveenseweg - Van Nijenrodeweg). Op deze parkeerplaats geldt betaald parkeren van maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 19.00 uur. Het parkeertarief is € 2,80 per 60 minuten.

Openbaar vervoer

Wagener Stadion

Het Wagener stadion is goed bereikbaar met de fiets of het OV. Kom je met het openbaar vervoer? De bushalte op de hoek van de Kalfjeslaan en de Amstelveenseweg ligt op ongeveer 5 minuten lopen van het Wagener Stadion. Je kunt je route eenvoudig plannen via 9292ov.nl.

Vrijwilligers

Waar kan ik me aanmelden als vrijwilliger?

Je kunt hiervoor contact opnemen met vrijwilligers@knhb.nl.

Heb je een andere vraag?